דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לתכנון חדר השינה 

מאת    [ 08/10/2015 ]

מילים במאמר: 710   [ נצפה 1864 פעמים ]

חדר השינה הינו החלל האישי ביותר בבית, ואולי אף החשוב ביותר. אנו מבלים בחדר השינה בממוצע כשליש מחיינו, ולכן כאשר מדובר בעיצוב חדר זה, רצוי וכדאי לוודא שאנו מקיפים את עצמנו ברוגע ובנוחות המקסימלית האפשרית, ומשלבים בו אלמנטים מרכזיים, כגון: רהיטים, צבעים ותאורה, באופן שבו יווצר מרחב פונקציונלי, אך עדיין אישי.

לפני שאתם ניגשים למלאכת התכנון והעיצוב, בין אם בכוחות עצמכם ובין אם בעזרתו של מעצב פנים, ועל מנת שניתן יהיה לשלב בחלל את כל האלמנטים אשר יוסיפו לו שלווה ורוגע, כדאי שתעריכו את כל הצרכים והרצונות שלכם ותשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

האם אתם רוצים שחדר השינה שלכם יהיה מפלט נינוח ופרטי?
אם אתם חולקים את החלל הזה עם אדם נוסף, האם יש מספיק מקום לשניכם ליהנות מהרגעים הפרטיים שלכם?
מלבד שינה, האם ישנן פעילויות אחרות שהייתם רוצים לעשות, כגון: קריאה, צפייה בטלוויזיה, עבודה על מחשב או אולי אפילו פעילות גופנית?
לאיזה סוג של תאורה תזדקקו על מנת לבצע משימות יומיומיות, כגון: הלבשה, איפור או קריאה?
האם שטח האחסון בחדר מספיק לבגדים שלכם?
האם הייתם רוצים שיהיה בחדר מקום ישיבה נוסף למנוחה וקריאה?
איזו ערכת צבעים משרה עליכם אווירה של נוחות ורוגע?

לאחר שעניתם על השאלות הללו, אתם יכולים להתחיל לשקול את המגמות האחרונות והטיפים הבאים לעיצוב חדר השינה שלכם:

ריהוט – האלמנט המשפיע ביותר על האווירה והנוחות בחדר השינה הוא ללא ספק פריטי הריהוט בו, כאשר לסגנון, לגודל ולאופן סידור הרהיטים בחלל ישנה חשיבות גדולה. לכל חדר ישנן מגבלות, כגון: מיקומי הפתחים, מבנה החדר וכדומה, ויש להתחשב בהן בתכנון מערך הריהוט. לעיתים לא ניתן להשיג את הארגון האידיאלי לחדר. במקרה כזה,  נסו למצוא את האיזון הנכון בין גודל החדר ומגבלותיו לבין גודל הרהיטים תוך שמירה על מעברים נוחים ומרווחים מספיק. באשר לסגנון הרהיטים, השתדלו להימנע מריהוט מסיבי ואחיד אשר יוצר מראה מיושן וכבד. לאלו מכם המעוניינים ליצור אמירה אישית יותר, מגמה רווחת הינה עיצוב בסגנון אקלקטי ע?י התאמת פריטי ריהוט מסגנונות שונים. מגמה זו מאפשרת בעצם להתאים כל פריט ריהוט לאורח החיים שלכם, ללא היצמדות לסגנון אחד. חשוב לבחור פריטי ריהוט שיש ביניהם אלמנטים משותפים, כגון: סוג העץ או סגנון הגימור, וכך בעצם ליצור בכל זאת חיבור כלשהו ביניהם.

חלוקת חדר האמבטיה – מגמה פופולרית בעיצוב חדרי שינה הינה הרצון לספק את שני בני הזוג. במקום ליצור חלל אחד משותף, מחלקים את החלל בכדי לייצר התאמה לצרכים ולסגנון של כל אדם. רוב הזוגות מעדיפים חדר אמבטיה נפרד, אך במקרה שבו עלות ומרחב הינם שיקול כדאי לתכנן ארון אמבטיה עם שטח אחסון וכיור כפולים.

תאורה – תאורה היא חלק בלתי נפרד מעיצוב של כל חלל בבית ככלל, והיא חשובה בפרט בחדר השינה מבחינה פונקציונלית ואסתטית. לצורך השגת נוחות מקסימלית וליצירת אפשרויות אווירה שונות, יש לתכנן מספיק מוקדי תאורה רכה וחמה במקומות המתאימים. מלבד תאורה מרכזית, חשוב לתכנן תאורת משימה בהתאם לפעילויות אחרות הנעשות בחדר, מלבד שינה, כגון: מנורות קריאה מצידי המיטה, תאורה לפינת איפור או ישיבה, תאורה באזור ארונות האחסון וכדומה. אם יצירת אווירה רומנטית נמצאת בראש סדרי העדיפויות שלכם, כדאי להשתמש בעמעם המאפשר וויסות של מידת ההארה.

צבעים – סכמות צבעים שונות מתאימות למצבי רוח שונים אותם אנו רוצים לעורר. בכדי לעודד תחושה של שלווה ורוגע ולהעצים את תחושת המרחב בחלל, כדאי לבחור בסכמת צבעים בהירה, חמה וניטראלית. את מוקדי העניין בחדר תוכלו להשיג באמצעות אלמנטים אחרים, כגון: רהיט מיוחד וצבעוני, גוף תאורה ייחודי, תמונה או כל פריט עיצובי אחר העולה על דעתכם.

סגנון – סגנון העיצוב של חדר השינה שלכם אינו צריך להתחרות עם האלמנטים האדריכליים והסגנון של חדרים אחרים בבית שלכם. אם אתם מוצאים שהסגנון המועדף עליכם אינו תואם את הקו העיצובי הכללי של הבית שלכם, נסו למצוא את האיזון על ידי שילוב אלמנטים שונים של שני הסגנונות בתוך חדר השינה.

סטיילינג – לפריטי טקסטיל משלימים יש השפעה גדולה על האווירה הכללית בחדר השינה מבחינה אסתטית ופונקציונלית. התקנת וילונות מבדים רכים חצי שקופים תאפשר חדירה של אור רך ונעים, הוספת שטיח תתרום לתחושת החמימות בחדר, כיסוי מיטה מעניין וכריות דקורטיביות יוסיפו צבע ויתרמו למראה הכללי.

מזכרות – חדר השינה הינו מקום מצוין לתצוגה של מזכרות אהובות או כאלה שעשויות להיות אישיות מדי לתצוגה בחלקים אחרים של הבית שלכם. פיזור פריטים אישיים בחלל יכול לתרום ליצירת אווירה חיובית, גם בזמנים פחות טובים.

לפני תכנון ועיצוב חדר השינה החדש שלכם, כדאי לקחת קצת זמן כדי להסתכל על חדרי שינה שונים, לשאוב מהם השראה ולשאוף לשלב את הרעיונות ?הטובים ביותר? עבורכם בחדר שלכם. אחרי שלמדתם היטב את הצרכים והרצונות שלכם, תזכרו שזהו החדר האישי שלכם, כך שאינכם צריכים לרצות אף אחד אחר מלבד את עצמכם.

"דמיון הוא תחילת היצירה. אתה מדמיין את מה שאתה רוצה, אתה רוצה את מה שאתה מדמיין, ולבסוף, אתה יוצר את מה שאתה רוצה." (ג'ורג' ברנרד שו)
ארויה ימית
אדריכלות, עיצוב פנים והדמיות תלת מימד
info@yamita.co.il">target="_blank">info@yamita.co.il
050-2320766
http://www.yamita.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב